#Güncel

Sağlıklı Bir Ramazan İçin Sahurda Tüketmemiz Gereken 10 Yiyecek

İki öğünden oluşan Ramazan’ın ikinci ve önemli öğünü sahuru atlamamalı, ağır, yağlı ve şekerli yiyecekler yerine daha hafif ve tok tutacak besinler tercih etmeliyiz. Ekmek ve şeker ile arası bir türlü düzelmeyen Canan Karatay, ‘Sahurda hangi besinleri tüketirsek gün boyu kendimizi tok hissederiz?’ sorusunun cevabını veriyor. Sizler için derlerdim, keyifli okumalar…

1.Yumurta

yumurta

Proteinli yiyeceklerin uzun süre tok tuttuğunu belirten Canan Karatay, sarısıyla birlikte tüketilmesi gereken yumurtayı tereyağına kırıp yiyebileceğimizi de söylüyor. Hem yumurta hem de tereyağından aldığımız enerji bizi gün boyu tok tutacak.

2. Zeytin

zeytin

Sahurda tok tutan yiyecekler listesine zeytin ve zeytinyağını da ekleyen Karatay, yağın enerjisinin bizi dinç tutacağını söylüyor.

3. Tarçınlı Süt

tarcinli sut

Yarım yağlı bir bardak süte 1 çay kaşığı tarçın ekleyerek sonraki gün rahat bir oruç geçirebilirsiniz. İnsülin tırmanışını engelleyen tarçın, açlığa son verme özelliğine de sahip. Her gün bir çay kaşığı tarçın trigliserid ve kolesterol seviyelerini düşürücü özelliğe de sahip.

4. Çörek Otu

 

İçerdiği sağlıklı yağlar ile doygunluk hissi sağlayan çörek otunu, salatalara veya yoğurda ekleyebilirsiniz. Mide ve bağırsak sisteminizi destekleyen çörek otunu, sahurda tüketmeniz gereken besinler arasında ilk sıralara yazabilirsiniz.

5. Maden Suyu

maden suyu

17 saatlik bir zaman dilimi ve yaz sıcağı…. Yediklerinize olduğu kadar içtiklerinize de dikkat etmeniz geren Ramazan ayı boyunca bol bol sıvı tüketmeniz gerekiyor. 1 şişe doğal maden suyu ile terleme sonucu kaybedilen elektrolitleri yerine koyabilirsiniz. Tabi suyun yerini hiçbir şey tutmayacağı için, sahurda bol bol su içmeyi unutmayın.

6. Yeşil Çay

yeşil çay

Herhangi bir sağlık probleminiz yoksa, Ramazan boyunca günde 2-3 fincan yeşil çay içerek hem yorgunluğunuzu atabilir hem de kalbinizi ve bedeninizi mutlu hissedebilirsiniz.

7. Süt

süt

Kalsiyum ve D vitamini deposu olan sütü, sahura dahil edin. Sahurda içtiğiniz 2 bardak süt sizi tok tutacak ve açlık hissinizi bastıracak.

8. Kefir

kefir

Hazmı ve sindirimi kolay olan kefir, sindirim sisteminizi destekler. Yüksek tansiyonun ve kolesterolün düşürülmesinde etkili olan kefir, iyi huylu bakterileri artırırken, kötü huyluların yerleşmesini önler.

9. Kuru Fasulye

kuru fasulye

Sahur sofralarının en lezzetli tokluk hissi sağlayan besinlerinden kuru fasulyeyi, yemeğini yaparak veya piyaz şeklinde de tüketebilirsiniz.

10. Ramazan Ayının Favori Gıdası: Yoğurt

sahurda yoğurt tüketin

Canan Karatay, sahura kadar (eğer uyumuyorsak) sık sık, ama azar azar ayran veya yoğurt tüketmemizi tavsiye ediyor. Sahurda yiyeceğiniz 1 kase yoğurt hem sağlığınızı koruyacak hem de sizi tok tutacak.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı