#Güncel

Ramazan’da Su İçmenin Önemi

İlk Karşılaşma…

Su ile ilk karşılaşma daha anne karnındayken başlar. Anne karnında suyun içinde rahatça hareket eden bebek, su sayesinde dışarıdan gelebilecek darbe veya enfeksiyonlara karşı da kendini korur. Büyük bir mucizeyle hayata gelen bebeğin su ile ilişkisi ömür boyu artarak devam eder. (Suyun hayati önemiyle ilgili konuya anne karnından başlamak yerinde olur diye düşündüm.)

Suyun Hayati Önemi

İnsan beyninin %95’ini, akciğerlerin ise %90’ını oluşturan su olmadan organlarımız ve hücrelerimiz fonksiyonlarını sürdüremezler. Vücut sıvımızdaki %2’lik gibi küçük bir azalma bile yorgunluk, odaklanmada sorun ve yakın hafızamızda bozulmalara neden olur.

Hastalık, hava sıcaklığı ve günlük rutinimize göre farklılık gösterse de günlük su tüketimimiz ortalama 2-2.5 litre olmalıdır. En önemlisi de su içmek için susamayı beklememek gerekir.

Suyun faydaları arasında; cildi güzelleştirmesinin, vücut ısısını ayarlamasının ve kan dolaşımını sağlamasının yanında; böbrek ve karaciğerdeki yükü azaltması, eklemlerin kayganlığını sağlaması, beyin, omurilik ve benzer organları dış etkenlerden koruması gibi bir sürü şey sıralanabilir.

Ramazan’da Su İçmeyi Unutmayın!

Ramazan ayında oruç ibadetini gerçekleştirirken su içmeye daha çok özen göstermeli ve yeterince su tüketmeyi ihmal etmemeliyiz.

Havaların sıcaklığı, günlerin uzunluğu ve su ihtiyacının karşılanamaması bazı sağlık sorunları ile karşılaşmamıza neden olabilir. Özellikle sıcak havalarda vücudun kaybettiği su değeri arttığı için iftar ve sonrasında su tüketim miktarının da artırılması gerekir. Çay, kahve,asitli içecekler ve benzerlerinin yerine, su ihtiyacımızı karşılamak için su içmeli ve Ramazan ayı boyunca tuzlu, yağlı ve şekerli yiyeceklerin tüketimini azaltmalıyız. İftar ve sahur arasındaki zaman diliminde de bolca su tüketmeye dikkat etmeliyiz.

Normal koşullarda bir insan bir günde ortalama 2 litre su kaybederken yaz aylarında sıvı kaybı artış gösterir. Kaybettiğimiz sıvıyı alamadığımız zaman ise vücudun sıvı dengesi bozulur ve başta böbrekler olmak üzere beyin, dolaşım sistemi ve kalp sağlığımız tehlikeye girer.

Bitirirken…

Sağlıklı bir Ramazan ayı için sahura kalkmaya, yiyeceklerin yanında bol su içmeye ve günlük rutinlerimizi gerçekleştirirken olabildiğince serin yerlerde bulunmaya özen göstermeliyiz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı