#Güncel

Ramazan’da Egzersize Ara Vermeyin

17 saatlik açlıktan sonra sıra geldi orucumuzu açmaya… Özenle hazırlanan kalabalık iftar sofraları Ramazan tatlarıyla dolu… Ezanla birlikte tüm gün aç olmanın verdiği etkiyle bir an önce hepsinin tadına bakmak isteyecek ve gereğinden fazla kaloriyi hızlıca vücuduna alacaksın; yapma! Tüm gün gösterdiğin sabrı iftarda da göstermeli ve yemekleri yavaş yemelisin. Üstelik masadan hafif tokluk hissiyle kalkarak tüm besinleri iftara sıkıştırmamalı, sahura kadar yaymalısın. Böylece midene, sindirim sistemine çok yüklenmez ve vücudunun insülin dengesini sağlamış olursun. Bağışıklık sistemini güçlendirmek ve sağlıklı bir Ramazan geçirmek için Ramazan ayına sporu da dahil etmelisin; ancak bilinçli bir şekilde uymak şartıyla.

Ramazan’da Kilo Kontrolü ve Bilinçli Spor İçin Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Sporu, iftardan 1.5-2 saat sonra havanın da serinlediği saatlerde yapmalı ve düşük tempolu, kısa süreli egzersizler tercih etmeliyiz. Hafif tempolu yürüyüşler, yarım saatlik bisiklet, yüzme…vs. Ramazan ayı için spor programımıza ekleyebileceğimiz aktiviteler arasında geliyor. Platesi ve yogayı da alternatiflerimiz arasına ekleyebiliriz. Eğer salon sporu yapıyorsak, fazla enerji harcayacağımız aktiviteler seçmememizde fayda var. Bu durum vücutta su kaybına neden olacak ve ciddi rahatsızlıklara yol açacaktır. Egzersiz sonrasında bol sıvı tüketerek metabolizmamızı hızlandırmayı ve hücrelerimizin canlanması için dinlenmeyi ihmal etmemeliyiz.

Sahur öğününü atlamayıp iftar ve sonrasında bol bol su tüketip ve kendinizi çok zorlamadan hafif egzersizler yaparak rahat ve sağlıklı bir Ramazan geçirmeniz dileklerimle…

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı